De ennek még nincs vége

Hanyagoltam az orvosokat. 2018. októberében elkezdtem szédülni a semmitől, ezért elmentem orvoshoz, hogy mi ez, és kétszer volt véres széklet (de nem hasmenés szerű, csak a szokásos laza). Ezt is elmondtam. Laborba küldött és ultrahangra. Labor nem mutatott nagy eltéréseket, gyulladás nincs, ultrahangra csak később lett időpont, november végére, ez eddig az utolsó és itt szigmabél gyulladást mutatott ki. Nyomásra érzékeny a baloldal. Mivel nem mutat gyulladást, az orvos azt mondta, írjam az ételeket, miket eszek és milyen a széklet. December eleje óta írom, január elején visszamentem vele, és nem megfejthető, hogy mely ételek okozzák, és valóban nincs összefüggés ebben, mert sose tudni, mitől lesz majd vizes hasmenés. (kicsit már gyakoribb ez, de ez is így váltakozik). 
Na, nézzük akkor pontosabban. A széklet állaga állandóan változik, akár egyik napról a másikra szélsőséges változás lehet. Pl egyik nap keményebb széklet (ilyen is van, csak ritkán sajnos), majd következő nap vizes hasmenés, vagy fordítva. Általában a normálishoz közeledő lazább széklet a jellemzőbb, vagy egy fokkal lazább, ami még nem hasmenés. Karácsonykor volt székrekedés is, az inkább akkor alakul ki, mikor több napig is elmarad. Vannak hónapok, amikor rosszabb, több a hasmenéshez közeledő széklet, és kevesebb a normálishoz közeledő, de van, hogy jobb. Például decemberben jobb volt, most januárban viszont romlott a helyzet. De ezek így váltogatják egymást, sosem lehet kiszámolni és ez 2015 óta így megy. A rosszabb hónapokban idegesebb vagyok miatta. Mivel nem volt teljesen jó az étkezés, még egy hónapig írnom kell ezt. (sok volt benne az édesség, és beleesett a karácsony is). Tehát az édességet kell visszaszorítani és több gyümölcs és zöldség. Nem eszem már sok édességet és pont a hülye gyümölcsöktől ég a gyomrom folyton, így már azt sincs kedvem enni, az édességtől meg égett és sosem okozott vizes hasmenést így közvetlen. Előtte mindig a tejtermékekre gyanakodott, de nem tudtam igazolni és igen, kipróbáltam azt is, hogy nem iszom tejes cuccokat, meg nem eszem ilyeneket a négy év alatt, de se rosszabb, se jobb nem lett. Ha iszom tejeset, se lesz rosszabb, de jobb se. A hasmenés az inkább főtt ételek után szokott lenni, sokszor a második tányér után, de okozott ilyet már egy alma is. Mikor legközelebb ismét ezeket ettem egy másik napon, akkor meg nem történt semmi, és sosem tudni, mikor melyik kaja mit fog okozni. Tehát itt nincs olyan kaja, ami rosszabbá tenné, max a gyümölcsöktől ég a gyomrom, főleg a banántól, de néha az almától is. 2015-ben és 16-ban valóban volt olyan, hogy egy tejes ital okozott még lazább székletet, ezért is próbáltam ki, hogy abbahagyom teljesen. Amúgy nem szoktam tejes italokat inni, például kakaót, csak nagyon ritkán. A kávéra 2017 végén szoktam rá, eleinte vízzel ittam, simán, utána kevertem bele egy kis tejet és nem okozott semmit, és szünetek is voltak benne, de most már napi szinten és van benne tej és nem okoz semmit, meg inkább vízhajtó ez, mint hashajtó. De az orvos szerint erről is le kéne szokni, vagy max nem éhgyomorra inni, ahogy eddig tettem, hanem enni hozzá valamit. Igyekszem tartani. 

Amikor megvan, kicsit rosszabb és lazább, meg peteéréskor is. Van, hogy már előtte elkezd rosszabb lenni, de van, hogy csak közben és még utána tart kicsit. Na, majd meglátjuk mi lesz, meg már nagyon unom, mert tényleg senki nem tudta eddig megmondani, mi okozza ezt. A nőgyógyászati gondok megszűntek, így már csak ezzel kell foglalkoznom és remélem, azok a fájdalmak már nem térnek vissza, meg soha többé nem lesz már műtét és nem kell kórházba menni. 

Esetleg van valakinek tippje, volt valakinek hasonló? Nem szedek semmilyen gyógyszert, nem fogadok el gyógyszert, hogy próbáljam ki, hátha, már nemet mondok erre. Pszichiáterhez nem járok már. Nem vagyok skizofrén meg ilyenek, hogy antipszichotikumokat nyomjanak belém, semmi olyan tünetem nem volt, hogy felírják azt, mégis megtették, nem segített, csak rosszabb lett. Soha nem voltam zárt osztályon és nem feküdtem semmilyen pszichiátrián. Más okból mentem oda. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Majdnem meghiúsult út - 2015 ősz

Mandulagyulladás

Egy ideig nem volt fájdalom - 2015-16 tél/tavasz